Thursday, September 23, 2010

Prijevoj Vršič

Kranjska Gora, podno istočnih Julijskih alpa, polazište je mnoštva biciklista na okolne planinske staze i ceste, pa tako i na čuveni prijevoj Vršič (1611m). Ranojesenska kišica i nepredvidljivo planinsko vrijeme ipak me nije spriječilo na uspon, tim više što je vjetar bio južni pa temperatura nije padala puno ispod 10C.
Polazak sa korita riječice Pišnice, kristalno bistre vode koja napaja i neka okolna jezera, a potom Ruskom cestom koju su izgradili zarobljeni rusi u 1. svjetskom ratu ne bi li omogućili opskrbu soške fronte. Od 10.000, ulogorenih u današnjoj Kranjskoj Gori, kosti je tamo ostavilo njih 600, kaže barem tako wikipedija:
Prijevoj Vršič
Serpentine pod 180 stupnjeva, koje su izgrađene kamenim kockama, redaju se jedna za drugom, pa ih tako do vrha uspona ima "okruglo" 26.
Istovremeno sa njima redaju se i prekrasni prizori okolnih vrhunaca preko 2.000 metara, obavijenih tmurnim oblacima.
Nakon otprilike sat i pol rekreativnog uspona, u prosjeku 8 postotnog, a koji je na nekim dijelovima i vrlo strm, dolazimo do prijevoja i Tičarjevog doma na visini od 1620 metara.
Uspon Vršič, climbbybike.com
Slijedi 10 kilometarski spust nazad ili prijelaz preko u susjedni Trento, a nepropusni šuškavac je u ovo doba godine obavezan ne želimo li navući neku reumu u starosti ili bolest u sadašnjosti...
Track uspona
Galerija fotki

1 comment:

  1. čestitam, volio sam sliku i krajolicima. Ja isto u Brazilu. Www.v8cicloturismo.blogspot.com posjetite moj blog i slijedi me.

    congratulations, I liked the picture and landscapes. I do the same in Brazil. www.v8cicloturismo.blogspot.com visit my blog and follow me.

    ReplyDelete